Saturday, 10 July 2010

luahan sawang,

eh macam dah lama tak tulis kat tempat ni. so?

haritu cuti semester 2 bulan. lama aku kerja. konon lah nak cari duit sikit. nak beli barang, banyakkk. tak sampai hati nak guna duit mak bapak. dah kerja, duit tak dapat dapat lagi. list barang nak beli makin hari makin banyak. lagi lagi bila dapat perangai aku yang tak reti nak guna duit. penat nak bagitahu diri sendiri supaya jangan boros tapi TAK BOLEH. KENA BOROS JUGA. akibatnya, badan tanggung sendiri. padan muka.


aku tengok tengok kan, aku ni jenis orang yang tak dengar cakap. degil. semua pun nak aku je yang betul. pernah sekali tu aku duduk bersemang dengan mak aku. sebab dah lama tak gossip, banyak ah benda yang keluar masuk. pastu tetibe mak aku buka cerita pasal peribadi anak anak dia. aku mula nya semangat nak dengar, tapi lepas dia cerita pasal aku, terus macam tanak mengaku anak ke apentah. malueww tapi aku tanak mak lain. aku nak mak aku juga. lengkali bawak pergi bandung ye makk :)


haritu, mak aku dengan rakan rakan dia bercadang nak pergi bercuti shopping raya kat bandung. mak aku ni jenis macam aku sikit ah. "kau nak jalan, bawak duit sendiri. sendiri sendiri sponsor diri sendiri ". tapi tak kisah ah sebab aku fikir aku yang tengah kerja ni, dalam seminggu dua lagi aku nak gaji dah. tapi bila pihak tempat kerja aku bagi aku harapan palsu lagi, terus tiba tiba nama aku dilucut dari senarai orang-yang-akan-pergi-bandung mak aku. aduh duit punya pasal.


aku paling benci orang yang bagi harapan palsu. kesian orang yang menerima harapan palsu tu. aku selalu dah kena benda ni. nak kata hampa, segunung tinggi langit dah aku rasa. sekarang dah lali. tapi dah lali pun, aku masih terima lagi harapan palsu semua jadah ni. kesian diri aku ni haa. orang kata tak baik kesiankan diri sendiri tapi kalau aku tak kesiankan diri sendiri siapa yang kesian kan aku?


semester lepas, aku banyak lalai. banyak main main, banyak buang masa buang duit buat tenaga. akibatnya, aku tengah cuba tanggung untuk semester yang ini haa. penat tak daya aku tapi takpe. semua tu pengajaran baekkk punyaaaa. hambek kau. dulu buat jahat tak sedar diri sekarang tanggung lah ye kak :)


bah, ija nak kereta.takde power stereng pun takpe. kang ija pasang sendiri :)

4 comments:

THE WRITER said...

HAAAAA HARAPAN PALSU.
omg bila nk masuk $$$ ?! ish.

izzh rzak rock said...

tunggu hujan turun bawa duit dari langit

Anne M. said...

ini entri pengakuan bersalah ke apa?

nk pujuk abah kasi kereta ea

haha

izzh rzak rock said...

ni entry konon nak taubat.konon je lahh