Tuesday 22 June 2010

uzbeks.

lepas dah kerja dekat tempat kerja aku yang sekarang ni nak masuk 2 bulan dah ni, aku rasa macam taknak berhenti pula. rasa macam nak berhenti belajar pastu kerja terus kat sini. rupanya macam banyak gila benda yang aku dapat tahu bila dah kerja kat sini. macam konon life experience pastu biar buka sikit minda kecik aku ni ah konon. aicecehh.

dari dulu lagi aku bukan jenis orang yang ada sifat perkauman ah. syukur alhamdullilah aku takde racism. senang nak cari kerja.

jadi bila kawan kerja aku yang lain kaumnya ni cakap kat aku yang teman lelaki dia ni lain kaum dengan dia aku kira lek lagi. tapi bila dia bagitahu yang budak laki tu lain warganegara aku dah gelabah berpeluh ketiak. sebab aku nak jugaaaa.

haritu, teman lelaki dia datang kat tempat kerja kami. dia tak bawa pun laki tu tapi laki tu gila stalker ikut dia dari jauh. wohh takot. pastu nasib baik laki tu baik dan peramah sebab I JUST LOVE FRIENDLY PEOPLE. dia baik, senyum pun tak lokek, banyak cakap tapi malangnya aku tak faham dia punya lawak sebab bahasa lain. atau mungikn sebab dia memang tak lawak. ah lantak. asalkan comel. tapi kesian pula pendek. eh?

bila aku dah lama lama dok lepak dengan perempuan sorang ni, aku dah mula sayang nak tinggalkan dia minggu depan. rindu nanti nak susah payah faham apa yang dia cakap. dengan chui lai lagi lah. dengan marlisa tak payah. kita dah biasa berpisah.

pastu pastu si serena ni, dia gila pandai gila nak tengok muka budak arab. dia paling pandai bila sampai tang budak iran tapi tu semua aku tak amek kisah. tak heran langsung. yang aku ambil kisah sangattt pasal si uzbeks. wohhh mantap :E

serena cakap budak uzbeks ada darah campur degan russian, mata biru, kalau cakap nanti ada pelat K, kulit mesti ada puteh, muslim, rambut nak blonde je, perangai mesti mengada nak attention kalau tak dapat attention nanti kaki kena sepak.

marlisa kata laki uzbeks masak good curry. haa baguih la tu.

nah hambek kau. bila besar muka jadi macam football player. tapi football player yang hot je. yang tak hot bukan uzbeks. yang tu semua korea utara. yekk.

No comments: