Thursday 17 December 2009

kisah orang melayu minum todi sampai mabuk?

9 disember 2009, rabu.

bila orang ternampak atau terbaca tajuk sedemikian, semua laju gila tangan nak meng-click entry tersebut. apa lagi kalau bukan bab bab yang mengaibkan atau benda yang panaszz yang boleh digosipkan. lumrah alam, kejadian manusia.

tetapi dalam entry blog aku kali ni, memang tidak ada kena mengena dengan sesiapa orang melayu yang mabuk minum arak dan seangkatan dengannya. aku hanya tulis tajuk macam ni bukan untuk kontrovesi tetapi sebab masa gambar gambar ini di ambil, aku dan minah minah yang muka mereka asyik terpapar di skrin skrin laptop/pc anda ini, telah membuat satu jalan cerita yang jauh tersasar daripada jalan cerita sebenar.

berikutan entry aku yang sebelumnya, aku ada memberitahu bahawa aku akan pulang ke perak untuk satu event ALAM dan ya, ianya tidak seperti yang di sangka dan diharapkan. aku tak kata bosan, takbest, best, menarik ke apa. aku hanya nak kata tahniah lah tahniahh.

jadi inilah dia. gambar yang baru sampai diterbangkan oleh haziqah sudar, akhirnya entry pasal ALAM dapat juga aku nak tulis. akan tetapi, disebabkan ramai yang tak berpuas hati dengan jalan cerita penuh perjalanan ALAM, termasuklah aku juga jadi aku rasa baik aku limit kan perjalanan cerita ini dengan cerita semasa malam semalam di kayangan. menceritakan tentang cerita yang telah di olah sebanyak mungkin agar nampak lebih gah. aicececehh.



p.s:// terima kasih daun keladi la ziqoh ye untuk gambo gambo kome ni.

5 comments:

Ajim Jimkimjat said...

sepupu aku part 1 lanskap kata diorg jadi pencacai angkat najis. cambest je.

muhammad zaaid - lanzaafame said...

of coz la teguk todi tuu salah, but then some of em still minum kat public dgn hepi dan bangge seolah-olah minum di khlayak ramai dapat menambahkan darjat mereka.its up to u nk minum atau tak, since korang pun tau mende ni slah tp cover ahh sikit ye.

muhammad zaaid - lanzaafame said...

plus - aku dgr ada merungut sbb kene angkat kerusi laa ape laa, so adakah kau sedang gune terms 'Sour Grapes?'

kerangRebus said...

ALAM??um..pe tu?

izzh rzak rock said...

ajim: kalau budak p3 pun jadi kuli, bdk p1 lagi lagi la kena jadi pencaci dohh.

zaid: sekarang aku dah ada muscle.berkat angkat kusi.

kerangRebus: hmm event budak budak lanfscape satu malaysia sibuk nak kumpul kumpul. :)