Wednesday 2 December 2009

orang kaya baru,

bila cuti semester macam ni selalu buat aku rasa macam nak bunuh diri sebab dah terlampau bosan tak tahu apa yang boleh buat dah. masa macam ada banyak sangat. sebab dah banyak sangat masa yang aku ada sekarang ni sampai aku rasa macam aku ni sekarang macam aku ni dah masuk dalam clan orang kaya baru. dah kaya sangat lah ni sampai boleh bazir boros. siap boleh pakai buang.

dah nama pun penganggur tanpa kerja, tanpa syiling dalam pocket, tanpa ada apa apa yang boleh membuatkan mata buta apa yang kau ada? MASA dohh MASA. (dan juga rancangan dalam Astro, internet jalur lebar yang superbly laju, stock makanan instant yang tidak mungkin akan habis dalam masa terdekat ini dan juga kerja rumah yang berlambak lambak menimbun).

aku dah berjaya dapat kerja untuk cuti ni. alhamdullilah ada juga orang nak ambil aku bekerja dengan diorang. terima kasih kepada Pn. Jaiton dan En. Rajak kerana memberi peluang ini. tahniah juga, anda baru sahaja memperoleh seorang pekerja yang bukan terdiri daripada calang calang orang kerana dia didatangkan khas daripada Subangi, Vietnam yang bukan sahaja mampu membuat segala jenis kerja dengan kadar bayaran yang mahal dan tidak berpatutan tetapi juga akan membuat kerja mengikut waktu terluangnya sendiri. hehe dasar dasar.

kerja dengan ibu bapa sendiri memanglah amat berbaloi baloi. walaupun kerja yang diberikan amatlah memenatkan. setiap hari ada je list yang disediakan dengan penuh task dari pagi sampai petang (walaupun semua task tu aku tak buat sampai habis tapi atleast aku buat juga). tetapi demi mendapatkan apa yang di idam idamkan, masa yang terluang harus di habiskan.

kerja dengan diorang juga senang sebab bila diorang nampak hasil apa yang kau dah buat, nanti segala apa yang kau minta macam kat hujung jari je. yeah babyy.

tidak ketinggalan, kerja ini juga adalah kerja yang halal disisi Islam.

since sekarang ni target barang yang aku nak masih jauhhh lagi dan aku dah kena guna hasil pekerjaan aku ni by this weekend maka, MARILAH KITA BERSAMA MEMBANTERAS GEJALA PENGGUNAAN BIBIK BIBIK INDONESIA DAN JUGA BANGLADESH. MARILAH KITA BERJUANG MEMBURU DUIT SYILING YANG TERDAPAT DI BAWAH CARPET RUANG TAMU. sekian

endless task untuk hari ini:
  • basuh semua kereta yang ada kat porch (cara cakap macam ada 15 kereta je padahal satu kereta je yang muat dalam porch.cehh)
  • mop lantai rumah atas bawah
  • lap segala jenis cermin dalam rumah
  • basuh, sidai, angkat, lipat, gosok laundry
  • masak masakan instant (save duit daripada ambil McDelivery)
  • buang buku recipe masakan zaman 80-an
  • kemas bilik tidur

2 comments:

muhammad zaaid - lanzaafame said...

most student uitm, n most of em are not graduated yet but managed to be orang kaya baru during this holiday season.amazing malaysia (termasuk aku turut merasai kehebatan masa)

izzh rzak rock said...

ye wehh.kita orang kaya kamppung baru